Матеріали методичної роботи з педагогами


Протягом останніх років у дошкільній педагогіці терміни "компетентність" і "компетенція" постійно вживають для характеристики результатів освіти, тогбто того "внутрішнього багажу", яким повинен володіти випускник дошкільного навчального закладу. Проте не кожен педагог зможе дати чітке визначення цих понять, пояснити різницю між ними, розкрити можливості їх застосування на практиці, у своїй щоденній роботі (Катерина Крутій, член-кореспондент Академії менеджменту в освіті та культурі, член-кореспондент Петровської Академії науки і культури, доктор педагогічних наук, професор).
Здатність дітей дошкільного віку ставити безліч запитань є природною. Пізнаючи світ, малюк без кінця звертається до дорослих з різноманітними запитаннями "чому?" Проте часто на порозі шкільного навчання дитина перестає ставити запитання. Чому це відбувається? Куди зникає жага дитини до пізнання? Дорослим варто замислитись про причини, що призводять до цього. Спробуймо з`ясувати, як зберегти дитячу допитливість та допомогти їй перетворитися на стійкий інтерес до навчання. (Олена Лінник, доктор Луганського національного університету імені Тараса  Шевченка, кандидат педагогічних наук, доцент)Читати далі ....уди зникають "чомусики"?


Основи комунікативних умінь, що є складовою загальної культури особистості, закладаються та формуються в процесі спілкування дитини з оточенням у доступних їй видах діяльності. Одне з чільних місць серед таких видів дільності посідає трудова. Які ж прийоми й методи залучення дітей до праці доцільно застосовувати батькам та педагогам, аби ця діяльність була невимушеною і приносила задоволення як дітям, та і дорослим? (Галина Бєлєнька, заступник з наукової роботи директора Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук)
Читати далі..... Формуємо комунікативні навички в праці


Захист маленької дитини від всіх форм насилля-актуальне, значуще завдання дошкільного закладу. Жорстоке поводження з дітьми передбачає будь-яку форму поганого поводження, яке допускають батьки, особи, які їх замінюють, педагоги, представники органів правопорядку тощо. 



Соціальний досвід дітей дошкільного віку формується на основі отриманих ними уявлень про навколишній світ. Найповнішим джерелом інформації для дітей є дорослі. Саме вони мають задовольнити пізнавальний інтерес дошкільників, дати відповіді на їхні численні запитання. Однак для того щоб спілкування було повноцінним, тобто двостороннім, а діти виявляли відкритість і довіру, дорослий має навчитися не просто слухати, а чути й розуміти кожного з них. Читати далі....Почуй мене, або Забезпечення ефективної діалогової взаємодії з дошкільниками Пам`ятки для педагогів

Згідно з гуманістичними засадами особистісно орієнтованої освіти дитина з її унікальними здібностями та задатками має перебувати в центрі освітнього процесу. Здебільшого педагоги усвідомлюють це. Проте як втілити означені підходи на практиці — розуміють не завжди. Тож реалізовують зміст освітньої програми під час організованих занять, систему яких укладають відповідно до певних рекомендованих методичних джерел. Та чи справді цього достатньо, щоб розуміти кожну дитину, враховувати її потреби та інтереси й відчувати зворотне розуміння? Читати далі ......Педагогіка розуміння в дії. Метод проектів

Надмірна інтелектуалізація освітнього процесу призводить до значних прогалин у моральному вихованні дітей. Навіть обізнані з моральними нормами дошкільнята (як і дорослі), у повсякденному житті не завжди керуються ними, більше того, переймають систему фальшивих цінностей, що пропонують ЗМІ, реклама, низькопробні фільми тощо.




Згідно листа Науково-методичного центру від 26.02.2016р за №48/01-18 "Про методичний посібник "навчіть дитину захищатись" для фахівців, які працюють з дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку з питань попередження насильства над дітьми. Посібник схвалений для використання науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Нацково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки. 
Посібник можна переглянути та скачати для роботи з дітьми на наступним посиланням http://mon.gov.ua/content/Новини/2016/02/15/manual-kindergarten.pdf


Читати далі....  Зберегти соціальне здоров`я




Гортаючи барвисті сторінки книжки, дитина дошкільного віку здебільшого цікавиться, про що в ній ідеться, виявляє бажання навчитися читати. Та до читання розповідей їй найчастіше доводиться проходити довгий шлях навчання — запам'ятовувати літери, утворювати склади, лише потім — слова. Саме таку методику традиційно застосовували вихователі для навчання дітей читання. Завдяки ж популярній нині розвивальній технології «Ребус-метод» кожна дитина дошкільного віку вже з першого заняття опановуватиме читання, і головне — розумітиме зміст прочитаного. Далі... Додаток до консультації



Формуємо цілеспрямованість та наполегливість у дошкільників: оптимізація взаємодії з дорослими

Формуючи особистісну компетентність, більшість педагогів традиційно роблять наголос на набутті дошкільниками знань, умінь, навичок, тобто на фонді «можу». Натомість фонду «хочу» приділяють значно менше уваги, хоча саме він є центральним утворенням особистісної компетентності. Тож конкретизуємо та деталізуємо зміст педагогічної діяльності, спрямованої на збагачення особистісної компетентності дошкільників, технологізуємо означений напрям освітньої роботи
Матеріали семінару



Розвиваємо педагогічну спостережливість.
Більшість педагогів не розуміють усієї важливості розвитку такої якості педагога, як спостережливість, або ж неправильно трактують її сутність. Утім це саме та якість, яка дає змогу помічати й розрізняти навіть ледь помітні, але значущі для розуміння дитини прояви її внутрішнього світу. А чи знали ви, що педагогічну спостережливість можна розвивати за допомогою спеціальних вправ? З'ясуймо, як саме, під час семінару - тренінгу
Матеріали семінару-тренінгу

Музичний куточок в дитячому садку
Музичне виховання в дошкільних навчальних закладах перед­бачає роботу над розвитком музичного і поетичного слуху дошкільників, бажання і уміння дітей співати, танцювати, слухати музику, грати на музичних інструментах тощо. Реалізація цих за­вдань відбувається на основі широкої інтеграції і охоплює різні форми роботи з дітьми
музичний куточок в дитячому садку

Немає коментарів:

Дописати коментар